lørdag, september 23, 2006

God udvikling

Her er så (endelig) et billede af første bryg i sine rette omgivelser. Øllet har på bare et par dage udviklet sig til det bedre. Smagen er lidt bedre (mangler stadig lidt sødme efter min smag) og der er dannet mere kulsyre i øllet. Samtidig virker det som om bundfaldet i øllet, er på retur. Jeg vil sige, at det 3 tal vi gav øllet, bør udskiftes med en fire. Det skal ikke undre mig, om den ender med en 5-6 stykker, når vi åbner den sidste flaske.

Tålmodighed .... kan jeg lære det ;o)

Og min egen "røde Tuborg" øl er ved at være færdig og klar til at komme på flasker. Vores fælles julebryg blobber fint, så der går nok det meste af en uge, før den er klar til at blive flasket.

Dejlig det endelig ser ud til at blive lidt koldere udenfor. Det her med 25 grader sidst i september er rigtig fint .... bare ikke for øl. De fleste typer øl (gæren!) trives bedst noget under de 20 grader.

Når nu brygspandene bliver ledige, hvad skal der så brygges næste gang? Porter, Stout, Hvede, pilsner eller en Ale af en eller anden slags? Måske er det bare tid for en pause …. til det med garanti er koldere og bedre at brygge.

Ingen kommentarer: