torsdag, maj 24, 2007

15. IPA

D. 12. maj blev der igen brygget på Birkevej. Denne gang en IPA med hjælp fra Niels Jørgen (LYN) der om nogle uger, er den lykkelige ejer af de første 10 liter af brygget.





Hvordan vi lige får det afleveret til den gode LYN er et åbent spørgsmål, men jeg vil foreslå, øllet afhentes af en af de nye EH101 helikoptere.

Flyvevåbnet har gjort det før .... som det ses her, hvor en af de gamle S-61'ere er på en tilsvarrende opgave! Og transporten må da være det midste Flyvevåbnet kan gøre for dig LYN, når du fejre dit 25'ende år i trøjen til august ... ik'?



Når LYN og hans venner så kommer efter øllet, kan vi jo passende få en opvisning over byens krigshavn. jeg gir besked her på siden i god tid før de kommer..............

Udover LYN var der besøg af Ib og Rasmus som begge arbejder i Karup og Aurelius fra Litauen. Hyggelig dag i godt selskab. Øllet står stadig til gæring (d. 24. maj) og jeg stå stadig ved mit tilbud om at være med til at stable et bryggeri på benene i Karup eller hvor I nu vil etablere jer :o)

Opskriften:

Ca. 20 liter IPA:3.000 g Pale Ale malt (5,5 ebc)
2.000 g Vienna malt (7 ebc)
500 g Carahell malt (15 ebc)
235 g Cara Aroma (350 ebc)

Abbey Ale gær
100 g First Gold (8)

Øllet blev lidt varmere end det egentlig var planlagt og den er noget uklar her hvor gæringen har stået på i 12-13 dage. Men jeg tror, den nok skal arte sig.

Så er etiketten klar .......

Der gik lidt helikopter i den, da jeg skulle finde et billede af flyvevåbnets nye vidunder. Her er et par billeder til. Gul er ikke lige den farve vores har, men smart ser den da ud :o)

Ingen kommentarer: